W związku z planowanymi zmianami w gdyńskiej sieci szkół, które mają na celu podniesienie jakości nauczania i zapewnienie lepszych warunków nauki, organizację szkolnictwa zawodowego oraz dostępność do szkół, do Bartosza Bartoszewicza, wiceprezydenta ds. edukacji i zdrowia oraz do Wydziału Edukacji napływa wiele listów z pytaniami od uczniów. Odpowiadamy. Jednocześnie chcemy zaznaczyć, że udzielane odpowiedzi odzwierciedlają stan przygotowań do modernizacji sieci gdyńskich szkół na dzień 23.11.2015 r. Ostateczne rozwiązania zostaną przyjęte w drodze uchwały Rady Miasta Gdyni w dniu 30 grudnia 2015 r. Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4:1.Gdzie będą kształcić się nasi młodsi niepełnosprawni koledzy? Co stanie się ze sprzętem specjalistycznym przystosowanym do osób niepełnosprawnych ułatwiających im sposób poruszania się i funkcjonowania w życiu szkolnym?Podczas nowej rekrutacji osobom ze specjalnymi potrzebami zaproponowane zostaną inne gdyńskie obiekty szkolne dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Sprzęt specjalistyczny przystosowany do osób niepełnosprawnych będzie wykorzystywany przez dotychczasowych uczniów gimnazjum oraz liceum, którzy będą kończyć szkołę, a następnie przez inne osoby niepełnosprawne, które będą mogły korzystać z infrastruktury w ramach Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego.2. Czy słyszał pan pogłoski o możliwych tzw. ,,ustawkach" uczniów w łączonych szkołach? Jak chce Pan temu zapobiec?W ramach zmiany sieci szkół planowane są działania integrujące młodzież oraz przeciwdziałające jakimkolwiek zjawiskom niebezpiecznym, zarówno poprzez działania realizowane przez pedagogów i psychologów, jak i poprzez wykorzystanie infrastruktury szkoły (np. monitoring, dedykowane poszczególnym typom szkół segmenty szkoły, itp.). Do samorządu gdyńskiego nie dotarły żadne pogłoski o „ustawkach".3. Czy jest możliwość zaprezentowania Panu, stworzonego przez uczniów planu łączenia szkół w bardziej odpowiadający nam sposób?W zakresie podejmowanych działań prowadzone są konsultacje ze wszystkimi zainteresowanymi stronami podczas których każdy z uczestników procesów zmian ma/miał możliwość prezentowania alternatywnych rozwiązań. * Pytania uczniów – pisownia oryginalna. Opublikowano: 23.11.2015 00:00 Autor: Aleksandra _Rzewuska (a.rzewuska@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 10.06.2021 14:38 Zmodyfikował: Paweł Jałoszewski