Gdynia Buduje

Modernizacja 30 zatok autobusowych zakończona

Zatoka autobusowa na al. Zwycięstwa, zatoki autobusowe Hutnicza/Estakada Kwiatkowskiego // fot. ZDiZ w Gdyni

Zatoka autobusowa na al. Zwycięstwa, zatoki autobusowe Hutnicza/Estakada Kwiatkowskiego // fot. ZDiZ w Gdyni

Bezpieczne, wygodne i dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Takie po przebudowie są gdyńskie zatoki autobusowe, które wyremontowane zostały od 2019 roku. Modernizację przeszło w sumie 30 przystanków w mieście.


W grudniu minionego roku informowaliśmy o zakończeniu przebudowy zatoki autobusowej przy wjeździe z ul. Unruga na Estakadę Kwiatkowskiego na Obłużu oraz o modernizacji zatoki autobusowej na Alei Zwycięstwa, zlokalizowanej pomiędzy ulicami Powstania Styczniowego a Weteranów, w kierunku centrum miasta.

- Zwiększanie bezpieczeństwa, a jednocześnie unowocześnianie przestrzeni to dla nas jeden z priorytetów. Konsekwentnie stawiamy na rozwój komunikacji zbiorowej, a modernizacja zatok jest elementem naszej polityki zrównoważonego transportu. Chcemy, aby miejska infrastruktura była dostosowana do potrzeb mieszkańców, którzy na co dzień korzystają z autobusów niskoemisyjnych i trolejbusów - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Zatoka autobusowa na al. Zwycięstwa, zatoki autobusowe Hutnicza/Estakada Kwiatkowskiego
zatoka autobusowa na Obłużu przed i po modernizacji // fot. ZDiZ w Gdyni


W ramach prac, oddane do użytku zatoki zyskały nie tylko nową nawierzchnię. Piesi w rejonie wyremontowanych zatok, mogą korzystać z równych chodników z profilowanymi krawężnikami, zastosowane zostały tam również elementy zgodne ze standardami dostępności dla osób z niepełnosprawnościami m.in. płyty fakturowane. Przystanki zostały wyposażone w nowe wiaty czy tablice informacji pasażerskiej. W ramach całości projektu zamontowano w sumie 41 takich tablic.

- W ramach modernizacji zostały wykonane prace drogowe, kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne. Nowa i wytrzymała nawierzchnia zapewnia teraz stabilny i wygodny dojazd do krawędzi peronu przystankowego. Zwiększyło to z pewnością komfort pasażerów komunikacji zbiorowej, a zarazem poprawiło estetykę przystanków – mówi Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Modernizację od 2019 roku przeszło w sumie 30 zatok autobusowych w Gdyni:

  • Wiklinowa 02 / Chabrowa, kierunek Pustki Cisowskie
  • Aleja Zwycięstwa - Harcerska
  • Wielkopolska - Lidzka (02)
  • Aleja Zwycięstwa  - Wielkopolska (04)
  • Aleja - Zwycięstwa - granica z Sopotem, kierunek Centrum (01)
  • Myśliwska 02 / Chwaszczyńska, kierunek Dąbrowa
  • Tymiankowa (01) / Miętowa, kier. Centrum w Gdyni
  • Tymiankowa (02) / Miętowa, kier. Pętla w Gdyni
  • Piołunowa (01) / Miętowa, kier. Centrum w Gdyni
  • Piołunowa (02) / Miętowa, kier. Pętla w Gdyni
  • Pętla Miętowa w Gdyni
  • Kameliowa 01 / Rdestowa kier. Centrum w Gdyni
  • Kameliowa 02 / Rdestowa kier. Kacze Buki w Gdyni
  • Paprykowa 01 / Rdestowa kier. Centrum w Gdyni
  • Paprykowa 02 / Rdestowa kier. Kacze Buki w Gdyni
  • Szafranowa 01 / Rdestowa kier. Centrum w Gdyni
  • Szafranowa 02 / Rdestowa kier. Kacze Buki w Gdyni
  • Zespół przystanków Armii Krajowej (01,03)/Władysława IV
  • Zespół przystanków Gdynia Dworzec Gł. PKP – Hala (02,04,06)/Jana z Kolna
  • Węzeł Żołnierzy Wyklętych 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
  • Węzeł Żołnierzy Wyklętych 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
  • Zamenhofa 04/ul. Morska, kierunek Cisowa
  • Wiejska 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
  • Wiejska 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
  • Hutnicza Estakada 01/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska
  • Hutnicza Estakada 02/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Obłuże
  • Hutnicza Estakada 04/Hutnicza kierunek Rumia
  • Obłuże Centrum 05/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska
  • Kilińskiego 02/ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana
  • Aleja Zwycięstwa/Powst. Styczniowego/Weteranów, kierunek centrum

Nadzór nad przebudową zatok sprawowali inżynierowie z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Inwestycje zostały wykonane w ramach zadania „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia –Chylonia” w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Projekt został dofinansowany również z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

  • ikonaOpublikowano: 11.02.2022 12:30
  • ikona

    Autor: Magdalena Wojtkiewicz (m.wojtkiewicz@zdiz.gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 11.02.2022 12:40
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona